Obiteljske i male hotele karakterizira

Osobnost, posebnost i prepoznatljivost

Author: Alma Radoš

Mali i obiteljski hoteli temelj su razvoja odgovornog turizma. Osim što afirmiraju autohtonu i autentičnu ponudu, u tim hotelima promovira se vlastita kultura i što je najvažnije, u turističkom proizvodu sudjeluje lokalno stanovništvo. Otvaranjem novih radnih mjesta, ne omogućuju samo sezonsko nego i cjelogodišnje zaposlenje s obzirom da je većina tih hotela otvorena tijekom čitave godine. Za razliku od velikih hotelskih sustava, mali hoteli lakše se i brže prilagođavaju tržišnim promjenama, a njihovo poslovanje – osobito u priobalju, olakšava i činjenica da uglavnom imaju stalne goste, pa nije potrebno veće ulaganje u istraživanje tržišta i dodatne marketinške aktivnosti.

U Nacionalnoj udruzi malih i obiteljskih hotela ističu kako je glavna karakteristika ovog segmenta turizma osobnost, posebnost i prepoznatljivost. Gosti od takvih hotela očekuju  kvalitetu i individualni pristup, a ponuda hrane i pića lako se prilagođava njihovoj strukturi i želji. Vlasnici hotela, njihovi menadžeri i osoblje u stalnom su kontaktu s gostom, što je preduvjet za ugodnu atmosferu temeljenu na povjerenju i zadovoljstvu.

Šime Klarić, prvi čovjek Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela ističe kako su vlasnici ovih objekata svjesni činjenice da neprestano moraju ulagati u kvalitetu usluge, inovacije i uvođenje novih  sadržaja, čime se izbjegava monotonija, ali i širi ponuda te se privlače novi gosti. „Vrhunska kvaliteta podrazumijeva besprijekorno osoblje, proizvode i usluge, besprijekornu čistoću i zaštitu turista, kvalitetan inventar i opremu, pravi odnos cijene i usluge, povjerenje i diskreciju, dobro informiranje gostiju i sprječavanje svih mogućih pogrešaka osoblja, jer je najskuplja pogreška ona koju otkrije gost“, kaže Klarić, ujedno i vlasnik triljskog hotela Sv. Mihovil.