Trendovi u malom hotelijerstvu

Broj malih hotela iz dana u dan raste

Piše: Petra Rabadan

Do prije desetak godina obiteljski i mali hoteli jedva da su bili prisutni na hrvatskom tržištu, dok danas njihova gospodarska važnost nije nezanemariva. Dokaz je tome i podatak da je Nacionalna udruga obiteljskih i malih hotela u vrijeme svog osnutka 2004. imala svega 50 članova, dok ih danas ima četiri puta više.

Za razliku od Hrvatske, ovaj fenomen u razvijenim turističkim zemljama nije novost. Hrvatska se razvojem obiteljskog hotelijerstva laganim korakom približava Italiji, Francuskoj, Austriji i Grčkoj te otkriva ono što te zemlje razvijaju već desetljećima. Unatoč tome, obiteljski i mali hoteli u Hrvatskoj kvalitetom, sadržajima i ponudom čak su i premašili konkurenciju, iako u ukupnim hotelskim kapacitetima čine svega deset posto, dok u spomenutim zemljama dosežu brojku od 80 posto. Drugim riječima, Hrvatska broji oko tristo malih obiteljskih hotela, Italija ih ima 23 tisuće, a Grčka i Austrija po 10 tisuća.

Šime Klarić kaže kako se za razvoj tog segmenta hotelijerstva u Hrvatskoj presudnom pokazala uspješna suradnja Nacionalne udruge s Ministarstvom turizma u sklopu programa Poticaj za uspjeh pokrenutog prije 12 godina.

„Ovom poticajnom mjerom prepoznat je potencijal obiteljskih hotela te ih se počelo tretirati kao imperativ razvoja i konkurencije hrvatskog turizma. Dakako, prije 30 godina, zbog nepostojanja tržišnoga gospodarstva i nemogućnosti razvoja poduzetništva, u Hrvatskoj nisu ni postojale pretpostavke za moderan razvoj hotelijerstva općenito, a kamo li za sustavno pokretanje fenomena kakav su mali i obiteljski hoteli. Stoga inteligentnom i vještom politikom u ovoj sferi gospodarstva moramo nadoknaditi izgubljene godine. Zemlje poput Austrije, Italije i Njemačke stimulirale su izgradnju takvih hotela proteklih četrdesetak godina te je nerealno očekivati da Hrvatska u desetak godina postigne ono za što je drugima trebalo trideset. No, po svemu sudeći na dobrom smo putu te za koje desetljeće nećemo konkurirati isključivo vrhunskom kvalitetom nego i brojem naših malih hotela. Takvim zajedničkim pristupom stvorili smo konkurentniji proizvod s tristotinjak hotela koji predstavljaju održivi i odgovorni razvoj turizma s naglaskom na lokalnu zajednicu“, ističe Šime Klarić, predsjednik Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela.