PREDSTAVLJAMO MALE OBITELJSKE HOTELE VIDA BOUTIQUE HOTEL, SPLIT

Francuski štih u splitskom Varošu

Sorry, this entry is only available in Croatian. For the sake of viewer convenience, the content is shown below in the alternative language. You may click the link to switch the active language.

U samom srcu splitskog Varoša, na početku Radmilovićeve ulice, smjestio se “Vida Boutique Hotel”, jedan od deset hotela koje predstavljamo u ovogodišnjem Adrianu.

Zanimljivo je da ga je otvorila Francuskinja Meriem Atik, koja se prije desetak godina zaljubila u grad pod Marjanom, i kad je zajedno sa suprugom Antoineom Haberom zaključila kako vjeruju u budućnost splitskog turizma, krenuli su u ovaj posao.
Da im ide više nego dobro potvrđuju odlične recenzije dosadašnjih gostiju, ali i odlična popunjenost, više od šest mjeseci godišnje gotovo pa nemaju praznog kreveta, pa su od ove zime odlučili kako neće imati dugotrajni “kolektivni godišnji odmor”.
– Vrlo sam vezana za Hrvatsku jer je moja najbolja prijateljica iz djetinjstva odavde pa sam stalno dolazila u posjet još kad sam bila djevojčica. A kad se i moj suprug Antoine oduševio Splitom, odlučili smo ući u ovaj projekt. Mogu vam reći da imamo jako ugodno iskustvo s kupnjom nekretnine, renovacijom i dobivanjem papira za rad, jer nam je za sve to trebalo tek pet mjeseci, a rokovi su probijeni minimalno kao bilo gdje u svijetu. Imali smo podršku od radnika do zaposlenika u državnim uredima, upravo suprotno od onog što su nam svi govorili plašeći nas sporom birokracijom i radnicima koji vječno kasne. Mi smo dokaz da je ipak moguće – govori nam Meriem, koja je istovremeno i direktorica tvrtke za upravljanje poslovnim objektima u turizmu, a otvorenom ostavljaju i mogućnost da pod svoje ime uzmu i druge nekretnine u Varošu koje zadovoljavaju kvalitetom.
Svidjelo im se što su tek nekoliko minuta udaljeni od epicentra događanja, a u potpunosti je tiho tijekom noći. Iz poštovanja prema tradicijskoj gradnji i UNESCO-ovoj zaštiti zadržali su dalmatinski stil gradnje u eksterijeru kuće.
– U svih pet soba zadržali smo originalni kameni zid, i to je ono što naši gosti koji pristižu iz cijelog svijeta zaista vole. Idealne su za one koji žele biti u centru Splita, imati miran san, a opet dovoljno blizu ako žele vrijeme provoditi na otvorenom. U izdvojenom objektu nudimo još tri apartmana s kuhinjama, koji su odličan izbor za obitelji koje putuju s djecom – opisuje nam vlasnica “Vide”, hotela koji u prizemlju i na krovu ima lijepe terase na kojima njihovi gosti mogu popiti jutarnju kavu ili čašu dobrog vina predvečer.

Suvremeni stil

Iako su zadržali elemente stare kamene kuće, u sobama su se odlučili na suvremeni stil i posebnu pozornost posvetili kvalitetnim prozorima i iznimno udobnim krevetima kako bi njihovi gosti imali miran san. Namještaj je uglavnom proizveden u Hrvatskoj, puno je drva, a odabrali su boje koje bi većini trebale biti ugodne.
Njihovi gosti su uglavnom Europljani, najviše Francuzi i Englezi, uglavnom u dobi od 40 do 60 godina.
– Sezona je sve duža, prvi gosti stižu nam već krajem ožujka, pa do kasne jeseni. Popunjenost nam je sigurno šest dobrih mjeseci, ove godine smo jako zadovoljni. Odlučili smo se da nećemo dizati cijene, jer konkurencija je sve veća, ima predivno sređenih hotelčića i soba u Splitu u svim kategorijima. No, ono što čini razliku je odnos prema gostu, koliko mu posvetimo pozornosti, slušamo li njihove želje i potrebe, da njihov boravak bude nezaboravan i da pozitivno pričaju svojim prijateljima o svom odmoru ili nam se vrate. Savjetujemo im da im Split bude baza, a da u jednom danu mogu obići otoke i nacionalne parkove. Dalmacija ima puno festivala, pratimo stalno što se događa okolo, trudimo se pronaći im zanimljive izlete, vinske ture ili preporučiti najbolje restorane – otkriva Meriem dio svojih “trikova” i naglašava zadovoljstvo što svi u Hrvatskoj govore dobro engleski jezik, a posebno kod mlađih zaposlenika primjećuje entuzijazam da pružaju što bolju uslugu.

Strategija turizma

Primjećuje kako se Split posljednjih nekoliko godina puno promijenio i kako nam prijete negativnosti koje nužno donosi neplanski i masovni turizam.
– Čak i u boljim restoranima hrana i usluga postali su serijski, kao na traci. Iz tog razloga meni osobno je Split draži u svibnju ili rujnu. Ne bih željela da ovaj grad izgubi svoj šarm koji turisti obožavaju i svoju autentičnost, da se pretvori u jedan veliki Airbnb, u kojem gotovo pa nema lokalnog stanovništva. Ne želim osuđivati, ali grad i država bi trebali odrediti što može biti gdje. Ono što mi kao djelatnici možemo napraviti je ponuditi najbolju moguću uslugu i ljubaznost. No, to neće biti dovoljno ako se turizam ne bude razvijao prema strategiji, a već sada Dioklecijanova palača postaje gotovo pa isključivo namijenjena turizmu. Treba se lokalcima omogućiti da ostanu živjeti u centru, a ne da ulice izvan ljetne sezone budu puste. Vjerujete, to ni turisti ne žele – poručuje vlasnica hotela u splitskom Varošu.